dissabte, 13 de juny del 2009

Marc, Pol o Àlex? Júlia, Carla o Emma?

Escollir el nom del nadó que ha de néixer és sempre una decisió molt personal, a la biblioteca, podem trobar llibres específics on s'expliquen l'origen i els sentits dels noms de nen i de nena. També pot anar bé, consultar els llistats de popularitat a l'Idescat (L'Institut d'Estadística de Catalunya) o un santoral com el que trobem a la pàgina El Angel de la web (d'autor gironí, per cert) i on podem veure les dates del dia del sant i el significat de cada nom.


Per avui res més, papes i mames, us deixo rumiant i estudiant totes les possibilitats... Que tingueu sort en la tria!

2 comentaris:

  1. És increible com estan augmentant el nombre de noms als diferents registres civils. I ja ni tan sols es tracta de l'arribada dels nouvinguts, sino la quantitat de noms de pila no nacionals que han adoptat els nadons de casa nostra.
    Ahir mateix, jugant amb el meu fill a un parc em vaig fixar en els diferents noms dels nens i nenes i entre aquests hi havien Enzo, Yaiza, Kevin, etc.
    Suposso que és el que ens espera d'ara en endavant.

    ResponElimina
  2. La veritat és que avui en dia hi ha noms per tots els gustos… ara bé a mi, que sóc d’aquí, em continuent agradant els catalans de tota la vida: Joaquim, Josep, Lluís, Jaume, Jordi, Ramon o Anna, Gemma, Marta…El que sí que m’agrada és mirar els llibres de noms que hi ha a les biblioteques per saber que volen dir je je je

    ResponElimina